18. dubna 2013

Žabonosič

Z plánované malé procházky se psem se stala hodinová akce. Namáhaná záda jsem měl zpocená a přitom ruce zmrzlé, jako kdyby ani těch +8 nebylo.
Nevyfotil jsem nic, protože byla už velká tma a protože jsem ty žabáky už nosil frajersky rovnou oběma rukama, kolik jich všude bylo. Sem tam i nějaký přejetý na silnici, přestože bych řekl, že tudy u nás v zapadákově skoro nikdo nejezdí. To mě ale upevnilo v rozhodnutí přenést přes silnici k rybníčku všechny, které potkám a které i aktivně vyhledám v trávě v okolí silnice.
Žabáci byli hodně pasivní, mnoho jich nezkusilo ani ten jeden skok, když jsem je bral do ruky. Někteří se zkoušeli nafukovat, někteří i kvákli, sem tam kvákali i docela usilovně a dlouho, než jsem je položil do trávy u rybníka za silnicí. Tam zjevně všichni směřovali. Jen jeden si myslel, že moje hřející ruka je samička a bylo obtížné se ho zbavit a ani z toho moje ruka nevyšla suchá. Ale vyschlé staré trávy na otření všude dost a na to se neumírá. :)
Dokonce jsem našel i dva páry - žabák pevně seděl na zádech o hodně větší samičky. Tyto samičky pomalu kráčely, neskákaly. Na rozdíl od menších samečků s pevnými svalnatými těly byly takové poddajné, měkké. Prvně jsem se obával, aby při přenášení sameček ze samičky nespadl nebo dokonce nechtěl utéct. To vám ale dřív sama sleze pneumatika z disku, to mi věřte. :)
Nejsem žádný znalec přírody a tak jsem si nebyl jistý, jak by na sebe žabáci vzájemně reagovali. Proto jsem nakonec zavrhl myšlenku nosit v každé ruce dva, i když by se vešli, nebo je dokonce vzít hromadně do kšiltovky. Docela jsem se tedy nachodil.
Zaujalo mě, že mého zvědavého psíka ty žáby nezajímají a až na výjimky si jich ani nevšímal. Asi mu jejich studenokrevné tělo, dýchající jen velmi zvolna a téměř zkamenělé, nic neříkalo. Byl rád, že je venku, jako vždycky, když neprší. Sem tam někde z dálky možná zavětřil háravou fenku a tak to i pro něj byla atraktivní akce. :)
Doma jsem se umyl, napil a vydýchal. Na půl těla mi bylo chladno, na půl vedro. Nechtěl jsem přemýšlet nad tím, co z toho je správně a raději jsem si šel lehnout. Ležet pod dekou je určitě správně. :)
Nepište mi, že jsem blázen, já to vím. :)

1 komentář:

  1. Proč blázen? V této době je pouze málo lidí,kteří by ohnuli hřbet.Já dělám to samé. Žáby jsou ještě v pohodě,ale zkoušel jsi odnést ježky?

    OdpovědětVymazat